Accountant Dennis A. aan het woord. : “Finivo is een trein die steeds vooruit gaat en je hebt maar twee opties, opstappen en meereizen of aan de halte blijven staan.”

07/12


Accountant Dennis A. aan het woord. : “Finivo is een trein die steeds vooruit gaat en je hebt maar twee opties, opstappen en meereizen of aan de halte blijven staan.”

FINIVO laat regelmatig een medewerker aan het woord over zijn of haar functie en ervaringen. Lees in de rubriek “Medewerker aan het woord” meer over onze manier van werken en de belofte “You can count on us” aan onze klanten. En hoor van (misschien wel jouw toekomstige collega's) waarom zij destijds kozen voor FINIVO!


Wat is jouw verhaal Dennis?

Mijn verhaal bij Finivo is begonnen als stagiair tijdens mijn opleiding Bachelor Accountancy Fiscaliteit.
Om het verhaal Finivo kort te omschrijven kan ik gebruik maken van een metafoor die van bij de start werd aangehaald door mijn verantwoordelijke Kristof Kennis: “Finivo is een trein die steeds vooruit gaat en je hebt maar twee opties, opstappen en meereizen of aan de halte blijven staan.” Deze metafoor vind ik tot op de dag van vandaag nog steeds passen.

Al vanaf het begin kreeg ik de kansen en de tijd om de procedures, manier van werken en de focus van Finivo onder de knie te krijgen. Deze kansen heb ik met beide handen gegrepen. Hier heb ik de fantastische ondersteuning en opleiding ook gekregen van mijn collega’s en heb ik mij de waarden en normen van Finivo volledig kunnen toe-eigenen. Dit was mijn aanloop naar het perron om aan de juiste snelheid mee de trein op te kunnen stappen.

Na mijn studies kon ik meteen beginnen als starter wat vlot verliep door de voorgaande stage. Ik kende de collega’s al die me verder gingen begeleiden en opleiden. Naarmate ik langer aanwezig was kreeg ik meer taken en verminderde de fouten waardoor ik snel kon doorgroeien naar mijn huidige functie als Youngster. De ambitie is er ook om in de nabije toekomst nog meer te groeien naar de volgende stap als Junior.

Waarom ben je bij Finivo gestart?

Op de hogeschool werd er een jobbeurs georganiseerd waar Finivo ook aanwezig was. Zelf ben ik afkomstig van Grimbergen en was Finivo voor mij geen onbekend boekhoudkantoor. Ik wist meteen dat ik hier mijn kans wou wagen en ging op de jobbeurs een gesprek aan.

Hier leerde ik Finivo beter kennen en leerde dat het een innoverend en dynamisch bedrijf is dat volop aan het investeren was in de digitalisering. Hier ben ik zelf sterke voorstander van en heb hier veel interesse in. In de voorbije jaren ben ik dan ook altijd veel betrokken geweest met dit soort nieuwe toepassingen.
Tijdens mijn stage werd het ook duidelijk dat ik in een zeer gedreven team was terecht gekomen met stuk voor stuk sterke en leuke collega’s waar ik veel van kon leren, en dit nog steeds kan. Iets waar Finivo zelf ook achter staat door de vele interne opleidingen en mogelijkheid om externe opleidingen te volgen.

De doorgroeimogelijkheden alsook de leuke attenties van bestuurders maken Finivo een aangename werkplek met de juiste balans tussen werk en ontspanning.

Wat is je drive?

Elke dag zijn er nieuwe uitdagingen en kan je nieuwe dingen leren. Dit in combinatie met terugkerende periodes die ook voor de nodige routine zorgen, is voor mij de ideale combinatie.

Ook de kansen die je gaandeweg krijgt zorgen voor de nodige motivatie en inzet. In mijn geval is dit de nieuwe vestiging in Mechelen, een project waar ik nauw bij betrokken ben. Ik sta aan de voet van een nieuw hoofdstuk van Finivo. Dit brengt nieuwe verantwoordelijkheden en taken mee waardoor de routine telkens weer wordt doorbroken.

Hoe ervaar je de samenwerking in het FINIVO team?

Een term dat Finivo zeer hoog draagt, iets wat vanaf de start mee wordt genomen in de gesprekken en beoordeling. Dat zie je ook in de samenhang van de collega’s, over verschillende kleine teams en over de kantoren heen. We hebben 1 doel en hanteren hiervoor dezelfde procedures, of je nu in Grimbergen, Leuven, Kortenberg of Mechelen zit, je zal telkens op hetzelfde kunnen terugvallen.

Het team waar ik zelf deel van uitmaak hangt zeer goed aan elkaar, we kunnen op elkaar rekenen, vragen stellen aan elkaar en we helpen elkaar bij vraagstukken. Dit is in de huidige situatie niet altijd even gemakkelijk omdat het team verder uit elkaar zit door het thuiswerk en door de nieuwe vestiging. We blijven toch aan het teamgevoel en aan de samenwerking werken door op regelmatige basis meetings in te plannen en steeds samen de agenda te overlopen. Zo kunnen we de werklast spreiden en elkaar helpen waar nodig.

Waar ben je goed in en wat geeft jou voldoening?

Als Youngster ben ik van in het begin betrokken met de digitalisering en ben ik snel mee met de nieuwe zaken. Dit zijn bijvoorbeeld de verschillende boekhoudpakketten waarmee we bij Finivo werken. Dit beschouw ik zelf als een sterk punt, het up-to-date zijn met vernieuwde punten.

Door de jaren heen ben ik ook sneller en beter beginnen werken met het programma Silverfin. Dit zorgt ervoor dat ik een op maat gemaakt rapport kan opstellen voor de klant. Hier kan de klant de juiste weergave van de cijfers in zien en op basis hiervan goede en juiste beslissingen nemen. Gecombineerd met een juist advies en goede begeleiding geeft dit mij zeer veel voldoening.

Hoe kijk je terug op de voorbije periode?

Uitdagingen zorgen voor opportuniteiten, thuiswerken geeft ruimte omdat er geen verplaatsingen van en naar het werk moeten gemaakt worden. Wel maakt het de grens tussen werk en privé kleiner en valt het gemakkelijker voor dat ik langer werk. Zoals reeds gezegd is het contact met collega’s moeilijker doordat we het directe contact verliezen. We blijven oplossingen zoeken en als team verder werken door videocalls. Ook om het contact met klanten te behouden is dit de ideale oplossing.

Tijdens deze periode kwam er voor mij ook nog een extra aanpassing bij. De nieuwe vestiging in Mechelen waar ik vanaf de start bij betrokken werd. De collega waar ik veel taken voor uitvoer was tijdens de eerste lockdown ook in zwangerschapsverlof waardoor ik meer rechtstreekse taken kreeg. Dit waren allemaal extra kansen waar ik veel uit geleerd heb en waardoor ik meer zelfstandig heb leren werken. Ook is hierdoor mijn contact met de klanten verbetert.

Omschrijf jouw dag in het kort

Mijn dag start met het klaarzetten van mijn bureau en het nemen van drinken (water en koffie). Als eerste bekijk ik al mijn nieuwe mails en probeer ik er reeds enkele te behandelen. Hierna bekijk ik de planning en pas deze aan indien er nieuwe taken zijn bijgekomen.

Dan start de dag pas echt en zijn er twee opties: beginnen met de taak/opdracht die de dag voordien niet werd afgewerkt of aan iets nieuws beginnen. Doorheen de dag probeer ik dan zoveel mogelijk van de planning af te werken gecombineerd met extra kleine of dringende zaken die er doorheen de dag bijkomen.

You can count on us

We staan voor de klanten elke dag klaar met ondersteuning en denken mee aan verbeteringen. Samen met onze klant gaan we groeien en helpen we de klant ook mee met de digitalisering en het vergemakkelijken van hun administratieve taken. Zeker in de huidige periode waar er veel beperkingen en maatregelen zijn zien we allemaal soms het bos door de bomen niet meer. Dan staan wij klaar om onze klanten te begeleiden naar de goede weg.

Bedankt Dennis voor deze sterke uiteenzetting! Wil jij ook graag deel uitmaken van de FINIVO familie? Ontdek alle vacatures via onze website, Facebook of Instagram! contacteer Leslie Vogelaers voor meer informatie via Leslie.Vogelaers@finivo.be

We’re always looking for talented people.

Kom jij ons team versterken?

Meer nieuws lezen? Check ook deze:

3 tips voor het herkennen van phishing

05/05

Phishing is een vorm van internetfraude. Via mail worden mensen opgelicht door ze te lokken naar een valse website om ze daar te laten inloggen met hun inlognaam en wachtwoord of hun bankrekeningnummer. Oplichters sturen momenteel e-mails in naam van de …
Lees meer

Webinar 11 mei / 12 mei

26/04

Webinar 11 mei / 12 mei
VERDUURZAMEN VAN JE WAGENPARK. HOE PAK JE DAT AAN? Je wilt het wagenpark zo efficiënt mogelijk verduurzamen. Maar hoe pak je dat slim aan? En is dit al interessant voor jouw onderneming? Op 11 en 12 mei adviseren Andreas Ophelders van Finivo, Ellen Vande…
Lees meer

Nieuwe btw-verlaging voor horeca, ook voor alcohol

21/04

Nieuwe btw-verlaging voor horeca, ook voor alcohol
Om de cafés en de restaurants te ondersteunen komt er een tijdelijke btw-verlaging. Zowel op maaltijden als op dranken moet tot eind september slechts 6 procent btw worden aangerekend. Als de coronacijfers het toelaten, kunnen de cafés en de restaurants …
Lees meer