Fiscaal Accountant Wim D. het woord. : “Finivo stimuleert haar medewerkers om alles uit zichzelf te halen.”

13 januari 2021


Fiscaal Accountant Wim D. aan het woord. : “Finivo stimuleert haar medewerkers om alles uit zichzelf te halen.”

FINIVO laat regelmatig een medewerker aan het woord over zijn of haar functie en ervaringen. Lees in de rubriek “Medewerker aan het woord” meer over onze manier van werken en de belofte “You can count on us” aan onze klanten. En hoor van (misschien wel jouw toekomstige collega's) waarom zij destijds kozen voor FINIVO!


Wat is jouw verhaal Wim?

Na het succesvol afronden van een Bachelor opleiding Accountancy & Fiscaliteit heb ik besloten de uitdaging aan te gaan binnen de financiële wereld van de KMO’s.

Van het begin af aan was duidelijk dat Finivo haar medewerkers uitdaagt om het beste uit zichzelf te halen. Daarom stimuleert Finivo hen ook om extra opleidingen te volgen en het voor het behalen van de beroepstitel bij het ITAA – “Institute for Tax Advisors & Accountants”.

In het jaar 2018 behaalde ik dan ook bijkomend een Postgraduaat in de Fiscaliteit, waarop ik in 2019 van start kon gaan met de driejarige procedure voor het behalen van de beroepstitel “Gecertificeerd Fiscaal Accountant”.

Waarom ben je bij Finivo gestart?

Finivo staat voor een complete en persoonlijke dienstverlening op maat van de ondernemer. De doelstelling bestaat dus niet enkel uit het voldoen aan de boekhoudkundige en fiscale verplichtingen, maar voornamelijk uit het daarbovenop verlenen van extra advies en het voorstellen van optimalisaties waar mogelijk.

Het vooruitstrevend karakter van Finivo heeft ervoor gezorgd dat ze ook een voorloper is op gebied van digitalisering, waardoor cijfers ook door de ondernemers veel efficiënter opgevolgd kunnen worden. Deze digitale voorsprong, samen met de proactieve houding, zorgt voor een interessante uitdaging die ertoe geleid heeft voor Finivo te kiezen.

Wat is je drive?

Ondernemers zien ons niet enkel als een partner voor de noodzakelijke administratieve verplichtingen, maar rekenen meer en meer op ons als vertrouwenspersoon op financieel gebied.

Onze persoonlijke betrokkenheid bij de financiële en persoonlijke situatie van onze klanten zorgt ervoor dat we ten alle tijde concreet antwoord op hun vragen kunnen bieden en advies verlenen waar gewenst. Het vertrouwen dat we krijgen van, en de voldoening die we kunnen bieden aan onze klanten, is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Hoe ervaar je de samenwerking in het FINIVO team?

Het Finivo team bestaat uit een jonge, dynamische en enthousiaste groep medewerkers waardoor er een optimale sfeer heerst binnen de verschillende kantoren. Deze groep wordt uiteraard aangevuld met een minstens even enthousiaste groep van meer ervaren specialisten, waardoor alle nodige kennis in huis is.

Ook over de verschillende kantoren heen heerst een grote mate van collegialiteit, waardoor het niet enkel mogelijk is kennis en informatie te delen, maar ook om de collega’s persoonlijk te leren kennen op de vele Finivo evenementen.

Waar ben je goed in en wat geeft jou voldoening?

Als voorbereidend werk ervoor zorgen dat boekhoudkundig alles op punt staat, zodat er verder gewerkt kan worden met een accurate rapportering is van cruciaal belang om een concreet inzicht de krijgen in de cijfers van een onderneming.

Het uitwerken van deze rapporteringen, deze overlopen met de ondernemer(s) en bijsturen waar nodig, zodat de betrokken partijen een duidelijk zicht hebben op hun financiële situatie – in menselijke taal - is waar ik naar streef.

Hoe kijk je terug op de voorbije periode en wat heeft je doen groeien?

De voorbije vier jaar heb ik de kans gekregen om samen te werken met diverse ondernemers en ondernemingen, van eenmanszaken tot grotere KMO’s, waardoor een doorgedreven kennis op diverse vlakken verkregen kon worden.

Ook het persoonlijk contact met deze ondernemers, die ieder hun eigen visie hebben, zorgt steeds voor een uitdaging, ook op persoonlijk vlak.

Omschrijf jouw dag in het kort

Elke werkdag ziet er anders uit, deze kan beginnen met het overlopen van mails en de planning van de dag, maar even goed met een telefoontje van een klant met een dringende vraag.

Tussen het werken aan de dossiers door komen er tal van vragen binnen van klanten, waardoor voor dringende zaken de planning vaak gewijzigd moet worden. Flexibiliteit van onze kant staat dan ook voorop. Ook vinden er op verschillende momenten meetings plaats met de klant, waarbij de financiële situatie wordt toegelicht of voor het uitwerken van concrete projecten.

"You can count on us" is de merkbelofte van FINIVO. Hoe maak jij dit waar tegenover klanten van FINIVO?

De ondernemers waarmee ik samenwerk weten dat ze mij op ieder moment kunnen contacteren voor hun financiële of persoonlijke vragen. Voor ieder vraagstuk zal ik dan ook op zoek gaan naar de gepaste oplossing op maat. Voor dringende zaken zal ook steeds de nodige tijd worden vrijgemaakt, zodat de correcte oplossing steeds tijdig kan worden aangeleverd. Voldoende communicatie is hier van het grootste belang.

Ook het proactief opvolgen van de cijfers om tijdig te kunnen bijsturen waar nodig is een streefdoel, zodat iedere ondernemer op elk moment weet wat hij of zij kan verwachten.

Bedankt Wim voor deze leuke uiteenzetting!

Wil jij ook graag deel uitmaken van de FINIVO familie? Ontdek alle vacatures via deze link of contacteer Leslie Vogelaers voor meer informatie via Leslie.Vogelaers@finivo.be

Meer nieuws lezen? Check ook deze:

Preventie COVID-19 op de werkvloer

12 januari 2021

Preventie COVID-19 op de werkvloer
Hoe zonder kleerscheuren door de flitscontrole geraken op de werkvloer? Gezien het stijgend aantal controles door de sociale inspectie op het toepassen van de COVID-19 maatregelen hebben we voor jullie de belangrijkste aandachtspunten hieronder opgesomd.…
Lees meer

Crisismaatregelen 2021

07 januari 2021

Crisismaatregelen 2021
Steunmaatregelen 2021. Wat mag je verwachten? Sinds maart 2020 heeft de regering een reeks maatregelen getroffen om zelfstandigen bij te staan in de coronacrisis. Ondertussen heeft de regering de verlenging van de tijdelijke crisismaatregel overbruggings…
Lees meer

Jouw bedrijf verkopen of een bedrijf kopen? De procedure en aandachtspunten

17 december 2020

Jouw bedrijf verkopen of een bedrijf kopen? De procedure en aandachtspunten
#FINIVOADVISEERT TOPIC 1 JOUW BEDRIJF VERKOPEN OF EEN BEDRIJF KOPEN? DE PROCEDURE EN AANDACHTSPUNTEN. Inleiding Je denkt er misschien aan om je bedrijf te verkopen, of je wenst een bedrijf te kopen? Hier komt heel wat bij kijken. Finivo adviseert j…
Lees meer