Medewerker in de kijker: Maxime

18/10


Hard werken, dat is hoe je ergens komt in het leven. Deze ingesteldheid werd hem met de paplepel ingegeven. In combinatie met zijn liefde voor cijfers en zijn innovatieve kijk op dossiers, zit Maxime bij Fidiaz helemaal op zijn plek. Hoe het werken in team Brussel hem al zeven jaar vergaat? Dat lees je hier!


10 vragen voor Maxime


1. Kan je jezelf even kort voorstellen?

Ik ben Maxime, ik ben 29 jaar oud en afkomstig uit Brussel, van de kanten van Ukkel en Drogenbos. Ik werk sinds 1 januari 2015 bij Fidiaz, zeven jaar ondertussen. Het was mijn eerste job. Mijn secundair onderwijs volgde ik aan Maria Boodschaplyceum in Brussel, vandaar dat ik tweetalig ben. Nadien deed ik mijn bachelor bij de hogeschool “EPHEC” in het frans.

2. Wat is je motivatie?

Mijn vader was zelfstandig en een harde werker. Bij ons aan tafel werd er altijd gepraat over de business. Ik ben altijd opgevoed vanuit de instelling dat je er komt door hard te werken. Van kleins af aan had ik interesse voor cijfers. Ik zou mezelf helemaal niet zien in een sales job of iets dergelijks. Ik vind het heel fijn om klanten te kunnen opvolgen van bij de start en hun evolutie te sturen. Sommige klanten tonen ook heel veel dankbaarheid, dit is een boost voor je zelfvertrouwen.

“Sommige klanten tonen heel veel dankbaarheid, dit is een boost voor je zelfvertrouwen”

3. Hoe ervaar je het werken in Team Fidiaz?

Het samenwerken met het team in Brussel gaat heel goed. Er wordt al eens goed gelachen, maar we weten ook wanneer er doorgewerkt moet worden. Op het einde van de dag is er ook tijd om een glaasje te drinken samen, op café of op kantoor. Dat is de reden dat ik graag wat later doorwerk (lacht). Iedereen komt hier goed overeen, de sfeer zit goed.

4. Wat zijn de positieve eigenschappen van jouw functie?

Het nauwe contact met de klant vind ik erg fijn. Als je van dichtbij betrokken bent bij de klant, dan weet je exact waar zij extra sturing nodig hebben. Daarom is een goede communicatie met de klant enorm belangrijk. Ik zit hierdoor ook niet meer hele dagen achter mijn bureau. Daarnaast vind ik het boeiend om nieuwe medewerkers te begeleiden en hen te zien groeien.

5. Kan je een beschrijving geven van de evolutie die je bij Fidiaz hebt doorgemaakt?

Ik ben begonnen bij Fidiaz zonder ervaring. Ik heb het geluk gehad dat ik een goede senior consultant boven mij had staan. Hij was erg streng, maar ik heb veel van hem geleerd. Toen hij het bedrijf verliet stond er niet onmiddellijk iemand anders boven mij. Hierdoor heb ik een hele periode het contact met de klant op mij genomen totdat ik zelf de functie van senior consultant heb gekregen. Ik werk nu nauw samen met Patrik. Patrik heeft bakken ervaring en kent zijn job zeer goed. Hij neemt de tijd om mij dingen duidelijk uit te leggen. Het is één van de redenen waarom ik hier al zo lang zit (lacht). Mede dankzij de goede begeleiding heb ik de positie die ik vandaag bekleed.

“Mede dankzij de goede begeleiding van Patrik heb ik de positie die ik vandaag bekleed” - Maxime Ver Elst-Reul

6. De baseline van Fidiaz is "Count on us". Hoe draag jij hieraan bij voor de klanten?

Ik ben gemakkelijk bereikbaar voor de klant. Als ik een vraag krijg om op vrijdag- of zaterdagavond nog iets te doen voor een klant, dan zal ik dit steeds doen. Mijn job is voor mij heel belangrijk. Sommige klanten hebben mijn privé gsm-nummer. Ik ben beschikbaar en ik vind het goed dat klanten dit weten. Wanneer het dringend is kan men op mij rekenen.

7. Waarvoor kunnen collega’s en klanten sowieso bij jou terecht?

Ik ben Key User voor heel het kantoor in Brussel. Ik ben een IT-liefhebber dus als er een probleem is met IT programma’s dan kan men bij mij terecht. Ik bekijk thuis ook af en toe hoe we oplossingen kunnen vinden voor de boekhouding van morgen. Het is een heel belangrijk punt, ook voor onze nieuwe medewerkers. IT is een deel van onze job. Het evolueert zo snel en we verliezen zo veel tijd met manueel boeken dat digitalisering onmisbaar is. Daarnaast heb ik een goede kennis van veel dossiers omdat ik hier al lang werk.

8. Wat vind je het leukste aan je job?

Het ondersteunen van de klanten. Het is best een stresserende job, het is niet altijd gemakkelijk. Maar het feit dat ik de klanten begeleid in het waarmaken van hun dromen en dat ik bijdraag aan hun toekomst, vind ik fijn. Het bijdragen aan hun financiële groei vind ik het leukst. Dit is ten slotte de bedoeling van de job. We zijn er niet om hun geld te stelen, we zijn er om hen zo goed mogelijk te adviseren naar een betere financiële toekomst.

“Klanten begeleiden in het waarmaken van hun dromen en bijdragen aan hun financiële groei vind ik het leukst” - Maxime Ver Elst-Reul

9. Hoe zou je je persoonlijkheid omschrijven?

Ik heb een sterk karakter. Zo durf ik klanten er wel op te wijzen indien iets niet ok is. Ik blijf niet bij de pakken zitten en wil vooruit. Langs de andere kant houd ik ervan om eens goed te lachen of de collega’s wat te plagen. Maar wel altijd met respect, dit is het belangrijkste.

10. Waar zie je jezelf binnen 5 jaar? Hoe zou jij graag willen groeien in je job?

Als ik ambitieus ben zou ik binnen 5 jaar de plaats van Patrik innemen (lacht). Ik ben heel carrière-gedreven. Ik wil heel graag verder doorgroeien tot director of zelfs aandeelhouder binnen een aantal jaar. Ik ben niet echt op zoek naar een eigen kantoor, ik wil graag groeien binnen Fidiaz zelf want dit is een uitdaging die me aanspreekt. Ik zie mezelf dus nog zeker bij Fidiaz werken binnen vijf jaar. Overal gaat het wel eens wat minder, maar we hebben het hier goed en ik wil hier graag blijven.

We’re always looking for talented people.

Kom jij ons team versterken?

Meer nieuws lezen? Check ook deze:

Innovatieaftrek vervangt octrooiaftrek

08/12

Innovatieaftrek vervangt octrooiaftrek
De fiscale stimulans voor de verwerving en het gebruik van octrooien, de zogenaamde octrooiaftrek, was bijzonder interessant. Misschien té interessant, want Europa vroeg in 2016 om het systeem op te doeken. België verving de octrooiaftrek door de zogenaam…
Lees meer

Amendement aangebracht aan wetsvoorstel om de regels van de VVPRbis te verstrengen vanaf 01/01/2022

07/12

Amendement aangebracht aan wetsvoorstel om de regels van de VVPRbis te verstrengen vanaf 01/01/2022
Waarover gaat het? In 2013 introduceerde de Belgische wetgever een fiscaal gunstregime ter versterking van het kapitaal van kmo-vennootschappen: de VVPRbis-regeling. Vennootschappen die opgericht zijn vanaf 1/7/2013 met een inbreng in geld of nieuwe inb…
Lees meer

Ondernemer in de kijker: het verhaal van Karel Van Den Eynde

02/12

Ondernemer in de kijker: het verhaal van Karel Van Den Eynde
De juiste man op het juiste moment. Zo rolde Karel, na een ontmoeting op een trouwfeest in zijn jonge twintiger-jaren, de wereld van het vastgoed in. Tien jaar lang baatte hij een immokantoor uit in Maastricht, en dan voelde hij dat het tijd was voor een …
Lees meer